2 Şub 2009

BROWNIE




Bu "brownie" tarifi LEZZET Dergisinden, denemesi benden;


MALZEMELER




Kek malzemeleri:
2 adet yumurta

1,5 (birbuçuk) çaybardağı şeker

100 gr tereyağı
80 gr bitter çikolata

2 çorba kaşığı kakao

2 çay bardağı un

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

1 su bardağı ceviz içi


Sos Malzemeleri:


1 çay bardağı süt

yarım su bardağı krema

80 gr bitter veya sütlü çikolata



İlk olarak küçük parçalara böldüğümüz çikolata ve tereyağını benmari usulü eritelim ve bir kenarda ılınmaya bırakalım.

Derin bir kapta şeker ve yumurtaları çırpalım. Ilınmış çikolata ve yağ karışımını yumurta ve şekere ekleyelim.

Bir başka kap içine; elenmiş un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı karıştırın.

Unlu karışımı, sıvı malzemeye katıp tahta kaşıkla karıştırın. Son olarak cevizi ekleyin.

Karışımı yağlayıp unladığınız 20*20 ebatlarında kare bir kalıba boşaltın. Kaşığın sırtıyla düzelterek, 180 dereceye ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin.

SOS YAPIMI:

Süt, krema ve ufak parçalara böldüğünüz çikolatayı küçük bir tencereye alın. Çikolata eriyene kadar ateşte pişirin. Ateşten alıp ılıtın.

Kek fırından çıkıp soğuyunca, ılık sosu kekin üstüne yayın. Dilimleyin, dilerseniz donduma ya da çekilmiş antepfıstığı ile servis yapın. AFİYET OLSUN :))



3 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili eylemcim brownie gerçekten çok lezzetli görünüyor. tadının da çok güzel olduğuna eminim. yakın bir zaman içerisinde evimde arkadaşları ağırlayacağım. senin vermiş olduğun tarife göre brownie yapmak istiyorum.ancak fırın tepsisi yerine kek kalıplarını kullansam nasıl olur? eğer bu konuda bir fikir verebilirsen çok sevinirim. ellerine sağlık canım. harika lezzetlerinin devamını bekliyorum. senin tariflerini denemek için sabırsızlanıyorum.alev.

EYLEM dedi ki...

sevgili alevcim, öncelikle güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. bu tarifin orijinalinde küçük kek kalıplarında pişiriliyor brownie aslında. tepside pişirmek benim yorumum oldu. küçük kek kağıtlarında da çok şık olur bu tarif. sana şimdiden bol şanslar ve afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

sevgili eylemcim, geçtiğimiz hafta sonu misafirlerimi ağırladım. daha önce söz ettiğim gibi brownie'yi kek kalıplarında denedim. tarifine birebir uydum. gerçekten resimlerinde göründüğü kadar lezzetli oldu. kek kalıplarında da senin deyiminle çok şık durdu. ilk denememde bu kadar lezzetli olmasını senin güzel anlatımına bağlıyorum. en kısa zamanda havuçlu keki deneyeceğim. dener denemez fikirlerimi sizinle burada paylaşacağım. bu arada yeni tariflerini gördüm ancak brownie'min sonuçlarını seninle hemen paylaşma heyecanı sebebi ile inceleme fırsatı bulamadım. tekrar ellerine sağlık canım.alev.